keskiviikko 11. maaliskuuta 2015

CRUFT'S 2015

Pitkällisen pähkäilyn jälkeen saatiin porukka kasaan. Tänä vuonna yllättävän paljon oli niitä, jotka jahkailivat viime metreille saakka lähtöään, mikä aiheutti ainakin meikäläisen pinnan kiristystä.
On todella vaikea arvioida kokomatkan kuluja, jos moni jaarittelee lähtönsä kanssa. Noh, ensi kerralla olen viisaampi ja pudotan jaarittelijat jo heti alkumetreillä pois laskuista ;)

Mutta, minä ja tytär sekä Päivi päästiin matkaan, kuten olimme ajatelleetkin ja se kai se pääasia oli - muilla niin väliäkään! Taas oli matkassa muutama ylimääräinen koira sinne ja takaisin ja jälleen yksi reissulainen suunnisti myös Irlantiin ;)

Sinne ja takaisin

Reissu-Nalle valmiina matkaan...
02.03.2015 maanantai
Iltapäivällä suunnistelin Huittisiin poimimaan Päivin ja Chilin kyytiini ja illalla ajoimme Turusta Tukholmaan menevään laivaan. Autoterminaalin parkkipaikalla kyytiin hyppäsi vielä manchesterinterrieri uros Niri sekä parsonpentu Lumi.

Silja Line terminaali Turku
Alkutohinoiden jälkeen kaikki koirat asettuivat hyttiin hyvin ja pääsimme syömään ja pitemmittä puheitta nukkumaan.

Lumi muuttamassa Irlantiin
03.03.2015 tiistai
Aamulla poikettiin ohimennen Kungens Kurvan Scandicin aamiaisella ja sen jälkeen auton nokka kohti etelää...

Ruotsista siirtyminen Tanskaan Öresundin silta
Illalla klo 18:30 ajoimme jälleen tuttuun paikkaan Hampurista itään parikymmentä kilometriä Motel Raststätte Hollenstedt ja yövyimme perhehuoneessa, johon mahtui hyvin 3 ihmistä ja koirat :) Aamuyöstä 6 tuntia levänneinä jatkoimme matkaa kohti Ranskaa.

04.03.2015 keskiviikko
Ranskaan saavuttiin hyvissä ajoin, mutta sydämen tykytyksiä aiheutti pieni parson pentu Lumi, jonka passista puuttui yksi eläinlääkärinleima...  Muutaman soittokierroksen ja e-mailin jälkeen saatiin leimalle vahvistus, jonka kanssa sitten ajeltiin Ranskan Calaiksen eläinklinikalle vahvistuttamaan sitä pennun passiin...
Jälleen kerran varoitan, ensi kerralla hoen VIELÄ enemmän ja useammin, että ne leimat ja passit PITÄÄ OLLA kunnossa!!! Noh, oma moka - itse tarkistin asian kun otin pennun kyytiin, että kaikki mahdolliset on ok, enkä tuota kohtaa ajatellut tärkeäksi koskapa kaikki tuon jälkeiset merkinnät olivat ok... mutta opinpahan taas tämänkin ;)
Suurkiitos Päiville kärsivällisyydestä selittää asiaa taholle jos toiselle rauhalllisesti, multa meinas päästä "perkeleet" :P  Loppu hyvin kaikki hyvin, kaikki koirat pääsivät jatkamaan matkaa englantia kohti... mutta "suutarin lapset kulkevat ilman kenkiä" vai miten se menikään, passitarkastuksessa huomattiin että tyttäreni passi on 3 päivää sitten umpeutunut!!  Noh, passintarkastaja arvasi että olemme matkalla Cruft'siin, joten päästi meidän pälkähästä ;)

Eurotunnelin lemmikkipiste Calais Ranska
Illalla olimme hotellilla Holiday Inn - Star city Birmingham ja manssiherra "Niri" pääsi omistajansa seuraan, samoin kuin "Lumi" saavuttiin noutamaan heti saavuttuamme :) Omat koirat pääsivät pitkälle iltakävelylle ja rentoutumaan hotellihuoneeseen. Myös Päivin mies Mika saapui paikalle lentäen ja toimitti samalla mulle kotiin jääneen iPadin ;)

Birmingham
05.03.2015 torstai
Annoin aamulla auton Mikan ja Päivin käyttöön, sillä heillä oli Cruft's päivä. Vastaavsti minä ja tytär vietimme Birmingham päivän sillä meidän kehät olivat vasta perjantaina.

06.03.2015 perjantai
Aamusti suunnistimme tyttären kera NECiin ja sen verran alkaa olla jo tuttua liikkuminen, että päästiin sinne yllättävänkin helposti. Ajettiin vanhasta muistista ja pääsimme ihan näyttelyhallin nurkalle ennenkuin törmäsimme ruuhkaan.
Päivä kuluikin leppoisasti tuttuja tavaten, en juurikaan ehtinyt katsella myyntikojuja, mutta tiesin palaavani pelipaikalle vielä lauantaina ja sunnuntaina. Menestystä ei tullut, mutta se olikin odotettavissakin... Ipana ei pyörähtänyt kehässä lainkaan, sillä sen turkki oli vielä tulollaan ja tyttö oli hieman ylipainoisessa kunnossa ;)

Heeler kehillä...
07.03.2015 lauantai
Tytär lähti Päivin ja Mikan kanssa kaupungille, kun itse suunnistelin takaisin Cruft'siin.
Treffailin tuttuja ja shoppailin lähes koko päivän. Illalla kävimme koko porukka syömässä maittavan aterian Star Cityssa :)

Päivä ohi
08.03.2015 sunnuntai
Aamusti pakkailin autoa ja yhdentoista maissa oltiinkin valmiit lähtemään kotimatkalle. Pikainen visiitti vielä Cruft`siin, jossa poikkesin tipsukehän laidalle. Kotimatkalle piti kyytiin tuleman vielä yhden apson, mutta se jäikin jatkamaan vielä englannin turneetaan toviksi - menestystä siis Cruft`s kehissä ;) Kotimatka alkoi siis klo 15 maissa...

Reissu-Nallen sukulainen(ko?)

Mancester-Herra Niri matkusti takaisin Suomeen matkassamme. Tämän herran kanssa oli ilo matkustaa, niin helppio pakkaus reissulla :)
Niri matkalla sinne ja takaisin

Illalla ajoimme Folkestoniin Eurotunneliin, jossa siirryimmekin sitten yhden tunnin lähemmäksi Suomen aikaa...

Kotimatkalla siirtyminen Doverista Ranskan Calaikseen
09.03.2015 maanantai
Yön läpi sai rauhassa ajella Saksan baanat hana auki ja näin oltiinkin Saksan Puttgårdenissa klo 05:00 aamuyöstä, josta siirtyminen Tanskan Rodbyyn lautalla Scandlinesilla. Itselläni on BroBizz, joka on aina mitä mainioin näillä reissuilla - maksut menevät suoraan luottokortilta.
Ja Saksasta -> Tanskanmaalle

Aurinkoinen aamu Tanskassa
Tanskan Kööpenhaminasta ajettiinkin Malmön kautta ja kohti Tukholmaa. Ljungbyssa pysähdyttiin aamiaiselle ja taas auton nokka kohti pohjoista :)

Aamiaisella Ruotsissa
Ruotsin Jonköpingissä pysähdyttiin A6-ostoskeskukseen kun oli hieman aikaa tuhlattavaksi. Siinä sitten suihkunpuutteessa päätin saada edes pääni puhtaaksi ja parturiin tiedustelemaan vapaita aikoja "tukkapyykille"...  Noh, puhdasta tuli mutta ihan ei käynyt ajatukset nuoren parturin kanssa siitä mitä tarkoittaa "mess up"-tyyli ;P

Tukkapyykillä Ruotsissa A6
Illaksi Silja Linen kyytiin ja suihkun kautta nukkumaan - aina yhtä ihana tunne oikaista jalkansa ajon jälkeen :)
Illaksi laineille

Matkalainen <3
10.03.2015 tiistai
Aamulla satamassa oltiinkin Niriä vastassa ja me jatkoimme matkaa Huittisiin, jonne Päivi ja Chili jäivät. Huittisista suunnaksi Pori ja sitten kotiin. Aivan mahtava reissu kaiken kaikkiaan ja ihana porukka - kiitos <3