tiistai 11. maaliskuuta 2014

Crufts 2014

Ja jälleen tuli se aika, että kauan odotettu Crufts oli edessä :)
>> Cruft`s 2013  >> Cruft`s 2012 >> Cruft`s 2010 >> Cruft`s 2008

>> KUVAGALLERIA: Instagram by Yasu  <<

Tällä kertaa olin ilmoittanut mukaani vain "Ipanan" ja "Hipun" ja Tuija oli laittanut vielä matkaan "Rocken" :)  Toki oli myös pari tipsua mukana, mutta ne olivat Kiiramanna kennelistä Merjan kasvatteja ;) Lisäksi pyysin mukaan vielä tutun "kennelmummun" kameransa kera sekä tyttäremme Tia-Marian ja "kepo" Hemen varakuskiksi..

Jokunen kilometri sinne ja takaisin...

02.03.2014 Sunnuntai
Matkaan lähdettiin sunnuntai-iltana Turusta-Tukholmaan. Maittavan buffa-illallisen jälkeen päästiin viimein nukkumaan. Kuinkas ollakaan, koko kööri nukkui laivassa pommiin ja siivojan heräteltyä meidän pitikin loppujen lopuksi kävellä koirien ja kantamusten kanssa laivasta ulos - kun vastaavasti kepo-Heme ajoi auton ulos laivasta... Ensikertainen kokemus se tämäkin!! Enpä ennen ole nukkunut pommiin reissussa :D

03.03.2013 Maanantai
Aamulla tohinoiden jälkeen lähdettiin ajamaan kohti etelä Ruotsin Eslöviä, jossa sijaitsi Mirox kennel. Täältä poimimme kyytiin "Ipanan" (Marmalade`s Key Of Dreams) - joka oli viettänyt siellä tovin aikaa Catharinan hyvässä hoidossa. Oli ilo huomata miten hyvissä käsissä "Ipana" oli ollut ja miten se luotti Catharinaan täysin.

Catharina & "Spike" ja Jaana & "Ipana"

"Spike" & "Ipana"

Ensimmäinen yöpyminen tapahtui Hampurista n. 20 km länteen Motel Rastsätte Hollenstedt jo vakiopaikaksi tänne suuntaan suuntaavilla reissuilla :)

04.03.2014 Tiistai
Nyt kun kuskeja oli kerrankin enemmän, niin matka taittui kumman nopsasti jaloittelu tauoista huolimatta ja olimmekin jo hyvissä ajoin ja jopa etuajassa Englannissa Birminghamissa. Lontoon paikkeilla sain kuin sainkin rukasailtua hotellimme niin, että saimme koko Englannissa vietetyn ajan olla omassa hotellissamme Castle Bromwich Inn joka myös on jo vuosien saatossa käynyt tutuksi.

05.03.2014 Keskiviikko
Koskapa olimme etuajassa päivän verran, niin myös meille koirallisille jäi yksi Birmingham päivä käytettäväksi, jonka vietimmekin BullRingilla ;) Koirat jäivät lepäilemään hotelliin ja "Rocke" herra valtasikin sängyn heti, kun se vapautui. Päivällä saapui Birminghamiin lentäen myös "Rocken" omistaja Tuija sekä siskonsa Marjo :)

"Rocke-The-Man" rentoutuu ennen Cruftsia

"Kennelmummu" Ulla ja "Kepo" Henri BullRingilla Birminghamissa

06.03.2014 Torstai
Pastoral ryhmän päivä eli heelereiden päivä Cruftsissa.
Oli ihanaa nähdä pitkästä aikaa kaikki tutut niin englannista kuin hollanista ja ympäriinsä. Saada uusia live-tuttavuuksia vanhoista FB-kavereista sekä uusia kavereita :)

Heeler- kehä olikin heti aamusti ja olin saanut todella hyvät loosi-paikat kehän reunalta.
Sain jälleen kunnian esittää "Rocke" (Tumlex At-Water) kehässä ja mitäpä teki ukkeli, sijoittui toiseksi avoimessa luokassa!! Aivan huippua! "Rocke-Herra" liikkui kehässä kuin unelma, voisin väittää ettei se koskaan ole tuollaisella takapotkulla liikkunut kehässä ainakaan itselläni. Sitä oli todella nautinto viedä ja tuntui, että herra itse nautti jokaisesta liikesuorituksesta mitä se teki :) Ilo esittää tätä urosta Cruftsissa ja paikalla oli kasvattajansa Loulou (Tumlex kennel) sekä omistajansa ja muut tukijoukot. Onnea vielä kerran Tuikkis ja Loulou!!
Omat tytöt "Hippu" ja "Ipana" eivät sijoittuneet luokissaan, mutta se ei meidän menoa haitannut sillä luokkasijoituksia en odottanutkaan. "Ipanan" kanssa kehässä näkyi meidän muutaman viikon eronhetki ja kovin tyttö olisi ollut mieluummin jälleennäkemisen vuoksi sylissä rapsuteltavana kuin kehässä esiteltävänä. Tavara paljous aina jaksaa laittaa pään pyörälle, mutta tällä kertaa en ostanut mitään - mikä olikin suorastaan ihme!

Crufts heelereillä takana tältä vuodelta - happy & proudly handler :)
07.03.2014 Perjantai
Koskapa meitä oli tällä kertaa useampi heeler-ihminen matkassa, niin olimme päättäneet viettää välipäivän Lancashiressa ja poiketa tutustumaan heeler-maisemiin. Vastaavasti nuoret jäi kaupungille ja Merja tipsuja pesemään hotellille.  Aamu oli alkanut sateisena, mutta se kääntyi muutaman tunnin päästä jo aurinkoiseksi.
Lähdimme heti aamiaisen jälkeen hotellilta minä, Ulla, Tuija ja Marjo kohti Ormskirkiä (jonka tori siis on kaiken alku ja juuri eli rodun alkuperäinen nimi oli Ormskirk Heeler). Kyseisellä torilla on varmaan nähty samana päivänä useampi suomalainen heeler-ihminen, sillä saimme kuulla että toinen retkikunta (Eeva, Sari ja Tiina) oli myös käynyt samaisessa paikassa.
Ulla oli saanut Marjukka Mäkiseltä kattavan historiikin heelereiden synnyinsijoilta ja tärkeistä kohteista. Todella arvokasta tietoa rodustamme ja sen alkuperästä - kiitos Marjukka olet oikea tietopankki!

"Rocke-The-Man" (Tumlex At-Water)
Lancashiressa kuvattiin myös "Rockea" ruusukkeen kera :) Samalla sain juoksuttaa omilta tytöiltä matkakankeuksia pois valtavailla nurmialueilla.
Lancashire

Teksti Ormskirkin pubin seinällä

Ormskirkin kirkon portilla "Rocke" lauloi oodin

Red Rose of Lancaster
Lancashire päivän päätteeksi palasimme hotellille ja syötyämme maittavan illallisen kömmimme hyvillä mielin sänkyyn :)

08.03.2014 Lauantai
Lauantai-aamuna pakkailimme auton ja luovutimme hotellin huoneet. Samalla hyvästelimme Tuijan ja Marjon, jotka lensivät illaksi kotiin, "Rocke-Herra" taas matkusti kanssamme autolla.
Oli vuorossa Utility ja Toy Group eli tipsut kehässä. Merjan vientiuros englantiin Souska kenneliin voitti luokkansa - upea suoritus Ian -  Onnea Merja!  Vastaavasti Merjan omat eivät sijoittuneet luokissaan.

Ian Blackshaw & Merja Uimonen
Avigdor Amelie
Avigdor kennelin narttu jäi mieleen - aivan ihana esiintyjä! Myös uroksissa black-tan Linsdown Kenzi esiintyi erinomaisesti sijoittuen luokassaan toiseksi :)

Päivän päätteeksi saimme Kolehmaisen Tuijan tuontipennun kyytiimme. Tilly-tyttö olikin aikas vintiö ja sulatti meidän kaikkien sydämet!

Tilly from England

09.03.2014 Sunnuntai
Kotimatkalla ajoimme pohjois-Tanskan läpi ja poikkesimme Kongerslevissa noutamassa (viimeinkin!) pentuni Ravnkilde`s kennelistä. Tuontijärjestelyt ovat aiheuttaneet harmaita hiuksia. Kiitos Heidille kärsivällisyydestä!
Alkuperäisestä suunnitelmasta poiketen tyttö päätyikin kotimatkan aikana sijoitukseen Merjalle (Kiiramanna kenneliin). Joten jatkossa tätä neitiä tullaan näkemään joko Miliisin tai Kiiramannan tiimin jatkona näyttelyissä.

Ravnkilde`s Incredible Roxy

Yövyimme vielä Ruotsin puolella Rastassa ja 10.03.2014 ajoimme aamulaivaan Tukholmasta.
Illaksi kotiin saapui väsynyt, mutta onnellinen porukka :)

Kiitos Ulla, Merja, Heme ja Tia-Maria mahtavasta matkaseurasta :)
Ullan kuvia saataneen jossain vaiheessa linkkinä tänne, kunhan ne on saatu galleriaan järjestykseen ;)