tiistai 27. toukokuuta 2014

Balttian Voittaja 2014

23-25.05.2014 Liettua Moletai

22.05.2014 Torstai
Aamulla treffattiin "Körmyn" kera  Katriinan ja Adin kanssa Forssan ABClla ja pikaisen pakkauksen jälkeen suunnattiin tavan mukaan LänsiTerminaaliin, josta matkaan lähti vielä yksi reissulainen. Alunperin matkaan piti lisäksi lähteä Tuijan koiransa "Fadangon" kera, mutta hänen itsensä estyessä reissusta lähti Sofia handleriksi.
Koskapa pelkäsin kuumuutta autokannella, niin vielä ennen satamaa tein lisävarauksen laivareissuun ja näin saatiin lemmikkihytti viime tinkaan varattua. Samalla sain itse mahdollisuuden nukkua hieman laivassa, kun edellinen yö oli mennyt töitä ja pakkailuja tehden ;)
Eestin  puolella pysähdyttiin vielä Häädemeesten tankla Premium 7-asemalla. Täältä kyytiin hyppäskin vielä viime hetken matkalainen Katja koiransa "Fridan" kanssa. Ida oli kyyditsemässä Katjaa heeler-neitokaisen "Seran" kera.

Forssan ABC - vielä mahtuu matkalaisia autoon
23.05.2014 Perjantai
Näyttelypäivä avautui helteisenä ja asfaltti poltteli jalkojen sekä  tassujen alla. Adi nappasi jo totuttuun tapaan ROP-VET sijan :) Vastaavasti "Körmy" ei liikkunut puhtaasti :/ Ei edes silloin, kun sain tuomarilta luvan siirtyä kuivalta nurmipohjalta asfaltille sillä aluksi ajattelin liikkeiden johtuvan pohjasta, sillä olihan Körmy vielä aamulla liikkunut puhtaasti... Aikaisemmin se on esiintynyt vain sisätiloissa, joten mietin tuota kuivaa ja turhankin korkeaksi jätettyä nurmikkoa ongelmaksi. Mutta mutta, ongelma olikin selässä...ilmeisesti poika oli saanut vetoa selkäänsä. Sijoitusta enemmän harmitti se, että normaalisti puhtaasti liikkunut poika selvästi "jäkitti" liikkeessä :/ Ei sitä tulosta auttanut jäädä murehtimaan, vaan illalla pojalle selkään hierontaa ja venyttelyä.
Tovi siinä kehien jälkeen pohdittiin, että puretaanko teltta mukaan vaiko ei, mutta koskapa kaikki muutkin suomalaiset päättivät jättää teltan pystyyn näyttelypaikalle, otettiin riski mekin :)

Lämmintä riitti
Hotelli @ Vilna
Hotellimme Genacvale oli siisti ja rauhallinen. Ikävä kyllä aamiaista ei ollut tarjolla ja hotellin ravintolakin avautui vasta klo 10. Englanninkielen taito on useammalta henkilökunnasta hukassa - mutta tähänhän olemme jo tottuneet ;)
Hotellin etupihaa

Ostoskeskus Akropolis
Perjantai-iltana poikkesimme pikipäin Akropoliksessa kiertämässä kaupat läpi. Ja palattuamme hotellille otimme tuopit olutta pahimpaan nestehukkaan ;)

Hedelmäinen olut Blanc

24.05.2014 Lauantai Balttian Voittaja 2014
Aamu urkeni entistä helteisempänä. Naapuritelttamme suomalaiset olivat avanneet telttamme seinät valmiiksi meille - joten se oli ehtinyt viiletä jo hieman saavuttuamme pelipaikalle - kiitos Teille :)
Nyt liikuttelin Körmyä hieman enemmän ennen kehää, että kaikki reissussa tulleet jumit avautuisivat.
Ja avautuihan ne josta syystä poika oli ROP-junnu, paras uros, sekä rotunsa paraas saaden samalla Balttian JuniorVoittaja-tittelin! Tämä riitti mulle ja loppupäivän paistattelinkin auringossa  ;)
Onnea Katriina ja Adi huikeesta menestyksestä veteraani kehässä <3

BIS-VET 2, BOB,BOB-VET,BM-1
BalticVW-14
Miliisin Trans-Am

Tuulettimia tarvittiin
Suomalaisten näyttelyteltta aluetta
Tuore Balttian JuniorVoittaja 2014
Lilaa :)

Kaikennäköisiä leluja sitä myydäänkin koirille :/

Aurinkoakin ehti ottamaan kehiä odotellessa ;)
25.05.2014 Sunnuntai
Sunnuntai ei helteeltä päästänyt sekään. Aamulla pakkailtiin ajoissa tavarat autoon ja jätettiin huoneet  siivoojan haltuun. Uni olisi kyllä maittanut vielä hyvinkin!
Körmy:"Onks pakko herätä jos ei taho"
Mestari itse Adi <3
Näyttelypaikalle ei tällä kertaa raahattu häkkejä vaan pyrittiin pääsemään lähtemään heti kehien jälkeen Tallinnaa kohti. Päivä vaati heti alkuun uhreja, sillä pari koiraa sai lämpöhalvauksen ja samoin yksi suomalaisnainen. Ambulanssia ja eläinlääkäriä siis tarvittiin. Onneksi itse säästyttiin moisilta ongelmilta!
Hi mum :)

Mihin se emäntä hävis?! Kuva by Katja
Lähdin hakemaan numeroita kehistä, niin Katja oli napannut Körmystä kuvan kun se "mangusti" tuolilta mun perääni ;)  Sunnuntainen tuomari piti Körmystä "erittäin hyvän" verran, ja kaipasi sille lisää massaa. Kaunis pää sentään, ja sitä ei käy kiistääminen. Körmy sanoisi tähän: "Aina ei voi voittaa - ei ees joka kerta ja se on So'What"  ;)

Heti yhden jälkeen lähdettiin ajelemaan kohti Eestiä ja Katja pudotettiin Häädemeesten kohdalle. Keilan  kohdalla ennen Tallinnaa vastaavasti saatiin kyytiin Skylit kennelin kasvatti, joka matkusti Helsinkiin uuteen kotiinsa :) LänsiTerminaalissa taas kaikki reissulaiset pääsivät omiin kyyteihinsä ja me Körmyn kanssa jatkettiin kahden kotiin. Kiitos matkalaisille, ihana rento reissu!

Import to Finland

Kiitos tyttärelle ja isännälle ja Miralle pentujen hoidosta - ilman Teitä en olisi päässyt lähtemään reissuun!